Can i kick it? Yes, i can!

juli 17, 2008 at 10:10 pm (Mode)


Elke ochtend weer hetzelfde probleem. De avond daarvoor, voordat je naar bed gaat, verzin je een outfit voor de volgende dag en leg je deze klaar op de stoel. Als je dan na een nacht slapen voor de spiegel staat met de outfit aan, is het toch niet helemaal wat je ervan verwachtte. Je kleedt je een paar keer om en komt toch op school met de outfit die je als eerste aan had. Herkenbaar? Voor mij wel.

Elke ochtend is het weer een probleem: de juiste kleding uitzoeken. Hoe voel je je die dag en welke kleding past daar het beste bij? Jurkje, skinny, tuniek, blouse, t-shirt, rok, sneakers, laatzen, pumps, flatjes, genoeg keuze zou je zeggen. Misschien wel een beetje TE veel. Want dat is nu juist het probleem. Hoe meer je in je kast hebt hangen, des te moeilijker de keuze wordt. Op dat gebied hebben jongens het toch een stuk makkelijk. Jeans of nette broek, shirtje of blouse en dan sneakers of nette schoenen eronder.

De laatste tijd is voor mij die keuze een stuk makkelijker en verruil ik tijdelijk mijn pumps voor sneakers. Of misschien wel voor altijd? Terwijl andere girls zich in de Sex and the City sferen begeven en de pumps en jurkjes weer uit de kast halen, heb ik zo mijn andere voorkeuren en haal de sneakers tevoorschijn. De collectie is in een paar maanden veranderd van één paar Nike Dunks waar ik supertrots op was na een heuse zoektocht (om ze tenslotte te vinden in een outlet in Italie voor slechts 39 euro, hurray!) naar acht paar Nikies in verschillende kleurtjes in mijn schoenenkast. Ja, alleen Nikes (of Jordans, but it’s the same) want die hebben nu eenmaal de leukste en mooiste exemplaren op de markt.
Vroeger is dit anders geweest. Als klein meisje liep ik al rond op mijn LA Gear’tjes met steentjes, glitters, lintjes en lichtjes. How girly.

Ben ik nu opeens een sneakerfreak? Nee, want ook de pumps, laarzen en jurkjes liggen nog in mijn kledingkast. Alleen wat dieper opgeborgen, met de sneakers en de skinny’s daarvoor! Er zal vast nog wel een periode komen dat ik mijn pumps weer ga dragen. Ooit.

Geef een reactie

