Anouk @ Mundial

juni 15, 2008 at 12:54 pm (Anouk)


En daar gingen we om half 2, op naar Tilburg naar Festival Mundial! Twee uur later (de tijd vloog voorbij door het vele overstappen) stonden voor de hekken in Tilburg. Er waren al wat mensen, maar wij waren helemaal opgelucht. Er is nog zat plek vooraan. Toen eenmaal de hekken open waren, zagen we allemaal mensen rennen naar voren. Ik stond mijn plekje niet zomaar af en rende met iedereen mee. Maar dat werd beloond! Helemaal vooraan tegen het hek, in het midden hadden Cath en ik de beste plaatsjes weten te bemachtigen. Zoals waarschijnlijk al bekend was, kwam ik uiteraard voor Anouk. Maar ook de andere optredens waren de moeite waard! Zo kwam Edsilia nog even voorbij met twee girls, waarvan ik de namen alweer vergeten ben, en Candy Dulfer met Leona en Ronald Molendijk. Tijdens Candy Dulfer kwam het publiek al flink los en begon het helemaal vol te stromen. Toen eenmaal Anouk op het podium stond, was het veld vol. En wat kwam ze mooi op, compleet met hoedje en al! En wat zag ze er weer gaaf uit! Ze opende met The Dark (vast ritueel) en knalde samen met de jongens van het podium af. Wat een energie. En weer kreeg ze iedereen mee met haar energieke optreden. Ook al ben je geen fan van Anouk, dit kún je gewoon niet slecht vinden!

Het mooie Make It Rain volgde en ik was verkocht. Wat is het toch een geweldig prachtig wijf. Elke show weer die ze geeft ben ik van onder de indruk. The Difference en Lost deed ze weer geweldig, en Modern World die daarna kwam werd uiteraard gedaan met het Anouk-dansje. Wat een heerlijk nummer is dat toch! Je merkte dat Anouk steeds meer los kwam op het podium, en dat was top voor het volgende nummer Might As Well. Alhoewel Anouk hier en daar wat tekst vergat en het songtekstenboek voor haar neus neergooide, was ze weer als vanouds goed. Het daarop volgende nummer I Don’t Wanna Hurt was prachtig. Met zoveel bezieling gezongen, een van de beste uitvoeringen die ze ooit heeft gedaan.

One of my favourites (wat is eigenlijk geen favoriet van me?) Ball ’n Chain was uitmuntend en voor het daaropvolgende Jerusalem heb ik geen woorden. Bij AJOC knalde dit nummer al van het podium, maar ook dit keer was het weer een prachtige versie. Omdat ik hoopte dat ze het weer zo mooi deed als bij AJOC, mocht Cath hem filmen. En inderdaad, het werd weer een geweldige versie! De “Please” en “Help me” zorgden voor heel veel kippenvel en de rest van het nummer rockte zo goed. Dit was weer het hoogtepunt van de avond. One Word en More Than You Deserve (wat een heerlijk rocknummer blijft dat!) zorgden dat het publiek goed los was, om vervolgens Girl te gaan spelen. Of je nu wel of niet bekend bent met Anouk, iedereen kent dit nummer. En dat was zo gaaf. Het hele publiek ging los en je zag dat Anouk ervan genoot. Ze had zelf niet verwacht dat het zo druk zou zijn vanwege het voetbal, maar niets was minder waar. De meeste kwamen juist voor haar, en dat zorgde ervoor dat Anouk belangrijker werd dan het voetbal. Voor het nummer Nobody’s Wife kreeg ze weer een daverend applaus, en dat blijft toch een van de gouwe ouwe die altijd in de setlist moet zitten. Wat een heerlijk nummer blijft dat. Iedereen wist dat het bijna was afgelopen, dus rockten het hele publiek nog even mee met If I Go. Ook het vaste ritueel Good God aan het einde was vandaag weer van toepassing. Een mooie afsluiter van een geweldige avond. En toen was het weer voorbij. Omdat ik hoopte nog even een foto te kunnen maken samen met haar, ben ik snel naar de backstage uitgang gelopen. Daar even staan wachten, maar opeens kwam ze eruit met de auto. Ze zat zelf achter het stuur en zwaaide en lachte nog even. Toen ze dat deed, stuurde ze per ongeluk nog een stuk de verkeerde kant op, waardoor Cath bijna aangereden werd door Anouk haha! Al met al was het, zoals gewoonlijk, weer een perfect optreden en was het weer genieten. Op naar het volgende optreden!

Ik heb zelf foto’s gemaakt die op mijn hyve staan. Cath heeft DE perfecte foto’s, het lijken wel professionele. Mooi voor in het fotoalbum (L)

Brengt vrijdag de 13e ongeluk? Niet altijd, want dit was een perfecte vrijdagavond.

Geef een reactie

