Anouk @ Paard van Troje

april 22, 2008 at 8:18 pm (Anouk)

Eindelijk eindelijk eindelijk was het zover! Op naar Den Haag, waar ik Anouk eindelijk live zou zien. Zo hyper als het maar kon, zat ik in de trein al mee te playbacken met de nieuwe, maar ook de oude, songs van Anouk. Gelukkig had ik een coupé helemaal voor mezelf en kon ik uitgebreid mijn gang gaan.
Eenmaal in Den Haag aangekomen, zag ik de menigte al staan in de rij. De lichten van de P van Paard kwamen me al tegemoet, en ik werd steeds zenuwachtiger en zenuwachtiger. Het gevoel dat je op Sinterklaasavond op Sinterklaas zit te wachten, dat gevoel kwam gisteren na enkele jaren weer terug. En ik kan je zeggen, het is geweldig! Het idee dat je je idool eindelijk live gaat zien, te weten dat ze live een superperformance neer kan zetten, en nog beter: dat het een exclusief concert is voor fanclubleden waar hooguit 1000 mensen komen. Een intiem optreden dus. Eenmaal binnen een mooi plekje gezocht op het balkon en het wachten tot half 9 tot het kon beginnen. En wat duurt dat lang als je wacht! 8 uur, kwart over 8, half 9, nog geen Anouk.
Maar dan, de muziek werd ingestart, de band kwam het podium op, en daar, eindelijk in de verte, zag ik haar: Anouk! En wat zag ze er gaaf uit! Trainingsbroek, sneakers, t-shirtje, helemaal a la Anouk en ik vond het geweldig. De opening met The Dark was geweldig, de opvolger Make It Rain supermooi en een van mijn favorieten, The Difference zorgde voor kippenvel.
Met Lost moest menig mens een traantje wegpikken, en Sacrifice werd zo vol bezieling gezongen, dat de kranen opengingen. Heb veel mensen zien huilen, maar het was ook gewoon heel erg mooi. Modern World deed Anouk ontzettend leuk, lekker de Anoukmoves laten zien (voor de mensen die het niet weten: tieten schudden en half moonwalken!) en met Might as Well ging het publiek los. En o, wat was ik blij! Even dacht ik dat het liedje Ball and Chain niet kwam. Ze speelde het tenslotte in Groningen vorige week ook niet. Maar daar was ie dan, en ik ging dan ook compleet uit mijn dak. Wat een nummer, wat een energie.
Jerusalem en Good God zorgden ervoor dat Anouk nog energieker werd dan dat ze al was. Springend van links naar rechts en dan nog zo’n volume uit dat strotje krijgen, helemaal top! En toen was ze weg. Zomaar, opeens. Mensen liepen al weg van het balkon. Ik blijf altijd even wachten tot de lichten aan gaan. Die bleven uit, dus het kon niks anders betekenen dan dat ze nog even haar moment pakte en het podium weer opkwam. En ja hoor, madame Teeuwe kwam weer! En ze zong een speciale toegift! Heel mooi. Om kwart over 10 was het toch echt het moment van de waarheid. Weg, helemaal weg. In een roes terug naar de trein gegaan, meeplaybacken in de trein (weer de coupé voor mij alleen) en nog helemaal hyper toen ik ’s nachts thuis kwam. Dit belooft wat voor 29 maart, want ja, in het Gelredome ben ik er weer!

De setlist van Anouk @ Paard van Troje:

The Dark
Make it rain
The difference
Lost
Sacrifice
Modern world
Might as well
Graduated Fool
If you were mine
It’s so hard
Ball and chain
Jerusalem
One word
Girl
Nobody´s Wife
Good God

En de toegift:
I don’t wanna hurt
If I go

Helaas geen Daze en Whatever You Say, maar de rest maakte het helemaal goed! Heb er geen woorden voor, zo goed, zo mooi (l) , de hyper blog hierboven beschrijft voldoende…

1 reactie

  1. Lady Bo said,

    Ohhhh jaaa wat hebben we genoten meis! Aan wie had je trouwens dat mooie plekje te danken…? (A) Hahaha :p

    xxx

Geef een reactie

